lauantai 22. elokuuta 2015

Miami/Karibia, day 9 (day 7 @ sea)

Nukuimme kymmeneen asti ja näköjään moni muukin nukkui pitkään, kun porukkaa oli aamiaisella ihan tajuttomasti. Saimme aamupalan jälkeen huoneeseemme departure flyerit, matkalaukkutägit ja tullauslomakkeet. Telkkari oli valmiiksi päällä tietyllä kanavalla, josta tuli poistumisinfoa. Laiva tulee siis satamaan 6.15 aamulla ja sitten porukka kokoontuu matkalaukkutägissä olevan numeron mukaan tietyissä paikoissa ja poistuu yhdessä. Poistumisryhmää voi halutessaan vaihtaa infotiskillä. Laukut pitää jättää edellisenä iltana ennen klo 22 oman hytin oven eteen ja ne sitten toimitetaan maihin. Jos on kiire pois eli on esim. aikainen lento, voi poistua myös itse laukkujen kanssa heti 6.30 alkaen express checkoutissa. Meidän ryhmän poistumisaika on 9.15-9.45 eli ihan inhimillinen. Meitä pitäisi odottaa kuljetus satamasta hotelliimme Miamiin downtowniin, hotel Epiciin.

Edessä oli siis leppoisaa allasoleskelua ilman mitään sen kummempaa tekemistä. Ei muuta kuin aurinkorasvaa pintaan ja altaalle pädin kanssa näitä tarinoita kirjoittelemaan. Laivalla voi helposti vaan olla, mutta kyllä täällä tekemistä on niille jotka eivät jaksa vain maata. Kävimme tsekkaamassa viikon aikana mm. kirjaston, kortti-/lautapelihuoneen, videopelihuoneen, kuntosalin, seinäkiipeilymestan... ja sitten on kaikkea muuta järjestettyä ohjelmaa kuten leffoja, erilaisia esityksiä, huutokauppoja, bingoa, karaokea, tanssia. Me keskityttiin pääasiallisesti vaan olemiseen mutta kyllä tänne voi minuuttiaikataulunkin tehdä, jos sellainen lomailu on mieleen.

Altaalla törmäsimme Madagascarista tuttuun virtahepo-Gloriaan ja pitihän sen kanssa saada kuva :) Täällä siis kiertelee Dreamworksin leffojen hahmoja. Tähän mennessä on bongattu Shrek, King Julien ja Gloria. Ohjelmassa on mainittu "meet and greet" ainakin seuraavien kanssa: pingviinit, Martin-seepra ja Saapasjalkakissa.

Altaalta palattuamme pakkasimme kaikki tavarat, koska laukut piti jättää ulos ennen klo 22 ja olisimme silloin katsomassa musikaalia. Jätimme yhden käsimatkatavaran itsellemme johon viimeiset tavarat mahtuivat.

Mietimme kun matkalaukkutageissa oli kohta johon piti kirjoittaa tulevan hotellimme osoite ja kun netti ei vielä toiminut, et mistä me se osoite saadaan kun en ollu tajunnu sitä kattoo ennen. Päätettiin kysyä sitä hyttipalvelija-Stankokselta (jonka oikea nimi muuten oli kyltistä tarkistettuna Stevo) ja se naureskeli et joo te suomalaiset ootte ihan liian tarkkoja, et jengi ei yleensä kirjoita niihin kuin nimensä, kun ne vaan viedään täältä laivasta ulos ja sit nappaatte omanne.

Emme ehtineet syömään omaan ruokasaliimme vaan tyydyimme Windjammerin buffaan, jossa oli japanilaista safkaa. Sushissa ei tietenkään ollut raakaa kalaa vaan ne oli kasvissusheja ja jammerin määrissä tehtynä aika pahoja. Sen sijaan teriyakinauta ja -kana olivat aivan loistavia! Jammeri yllätti vielä viimeisenä päivänä :)

Illalla menimme katsomaan alunperin tokalle risteilupäivälle etukäteen varattua Cats-musikaalia, varauksemme siirtyi siis tälle päivälle. Laivalla on iso teatteri, jossa riitti hyvin tilaa kaikille halukkaille, vaikka aika rynnäkkö sisälle olikin. Musikaali oli ihan hieno ja esiintyjät taitavia. Ei silti mikään wow-kokemus.

Kävimme iltakävelyllä laivan ylimmällä kannella ja näimme komean ukonilman, onneksi kaukana. Vielä viimeiset yöunet laivalla ja kello herättämään aamulla normaalia aiemmin seiskalta.
Altaalla soitti lähes joka päivä steel band johon meni välillä vähän hermo kun musa oli niin lujalla.
Laivan kulkua saattoi seurata hytin telkkarista.
Komea auringonlasku!
Tässä välähdys siitä mitä kaikkea laivasta löytyy. Ja huomaathan tietenkin kerroksen 13 puuttumisen :)